سوالی دارید؟ بپرسید

ویلا سوئیسی در رامسر

2 تخت

مدرن

رامسر

220

فرهمند

توضیحات پروژه

ویلاهای مثلثی شکلی که سقفی بلند داشته و معمولا در دو یا سه طبقه طراحی و ساخته می‌شوند را کلبه‌های سوئیسی (a-frame house) می‌نامند. این کلبه‌ها فضایی مشخص دارند که تقریبا در تمام قسمت‌ها مفید است و فکری برای کاربری و استفاده از آن شده است. در بیشتر ویلاها یا ساختمان‌هایی که به این سبک ساخته می‌شوند معمولا فضای نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی را در طبقه اول که به دلیل قرارگیری در قاعده مثلث مساحت بیشتری دارد، طراحی و اجرا می‌کنند.
طبقه دوم این کلبه‌ها مختص به اتاق خواب‌ها است و بر اساس نیاز گاهی آخرین طبقه یا نزدیک به نوک مثلث هم به این کاربری اختصاص داده می‌شود. این کلبه‌ها بیشتر در مناطق جنگلی یا کوهستانی ساخته می‌شوند که این موضوع هم علتی دارد. این کلبه‌ها معمولا با یک دیواره تمام شیشه‌ای در یکی از دو سمت ویلا دارند که مشاهده منظره جنگل یا کوهستان را جذاب‌تر می‌کند. از طرفی سقف شیب‌دار و شیروانی این کلبه، برای قرارگیری در محیط‌های مرطوب با احتمال بارش بالا مناسب‌تر است.

 

ویلا با فرم پردازی مدرن و بازشوهای عریض، نور بسیار مطلوبی را به درون خود جذب می‌کند و همچنین چشم انداز وسیعی با محیط اطراف و فضای خارجی خود دارد. در فضای منفی بین توده ساختمان و حیاط، یک استخر روباز جانمایی شده است. طراحی فضاهای سبز در حاشیه‌های حیاط و در امتداد استخر، مسیر حرکتی را به وضوح تعریف می‌کند. همچنین فضای مکث در کنار آن برای نشستن و لذت بردن از هوای مطلوب و چشم‌انداز طراحی شده است.

 

مراحل ساخت کلبه سوئیسی چگونه است؟

ساخت کلبه سوئیسی هم مانند دیگر سازه‌های ویلایی و … در چند مرحله مختلف انجام می‌شود که به شرح زیر است:

  •  انجام پیش طراحی:

در این مرحله یک طرح اولیه از سازه‌ای که قصد بنا کردن آن را دارید، طراحی و ایجاد می‌شود. در این طرح جزئیاتی مانند شکل ظاهری ساختمان، رنگ متریال و.. مشخص می‌شود. پس از طراحی نوبت به اجرای کار می‌رسد.

  •  قراردهی پایه‌ها:

بعد از اینکه طراحی اولیه جهت ساخت تمام شد، پایه‌هایی که به منظور استحکام بنا مورد نیاز هستند، در محل مورد نظر قرار می‌گیرند. قرارگیری پایه‌ها در محل درست از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نقش اساسی در استحکام این سازه‌ها دارد.

  • نصب اسکلت:

پس از اینکه پایه‌های کلبه‌های سوئیسی بنا شد، نوبت به نصب و ساخت اسکلت می‌رسد. اسکلت به صورت هم آماده وجود دارد که در صورت نیاز می‌توان از آن استفاده کرد. البته قاب‌بندی مرحله‌ای است که همزمان با احداث اسکلت انجام می‌شود و به اندازه مراحل گفته شده، حائز اهمیت است.

  •  نصب اجزا:

بعد از این که اسکلت خانه سوئیسی به طور دقیق بنا شد، نوبت به نصب اجزا می‌رسد. الوارهای چوبی، ورق‌های فلزی و ورق LSF بهترین گزینه برای اجرا و نصب هستند.

  •  ساخت روکش سقف:

برای مقاوم‌سازی سقف سازه‌های سوئیسی نیاز است که بعد از احداث سقف روکش شوند تا از گزند تغییرات جوبی و مشکلات مختلف در امان بمانند.

 

 

 

توضیحات کلی
سبک طراحی:

مدرن

تعداد طبقات:

دوبلکس

تعداد خواب:

2 تخت

مساحت کل زمین:

220

مساحت ساختمان:

90 متر

محل پروژه:

رامسر

موقعیت مکانی پروژه
گاری تصاویر
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروژه های مشابه

1 تا 3 خواب

مدرن

116680 متر مربع

تهران

4 خواب

مدرن

230 متر

رامسر

2 تخت

مدرن

230 متر

رامسر

درخواست همکاری
اگر سوالی ذهن شمار را مشغول کرده است با شماره های زیر با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره تماس بگیرید

09128959814